Saturday, August 13, 2016

Gasztro

Hogy azért ne higgyétek, hogy a konyha küszöbét sem lépem át, mutatok pár képet. Nagyon fincsi receptet találtam a Facebookon, végre egyet ki is próbáltam, amit megosztottam és nagyon is jól sikerült! Hogy eddig miért nem próbálkoztam én a leveles tésztával?!


A receptet megtaláljátok itt.
Mi már kitaláltuk, hogyan lehet variálni is: mustár-ubi helyett ketchup-pal vagy más ízű lapka sajttal...érdemes próbálkozni! Összességében olyan, mint a meleg hot-dog más formában.
Bár igaz, hogy nem a konyhában érzem magam a leginkább otthon...azért néha itt is ér sikerélmény :o)

Most szinte nap mint nap lehet behordani a kert gyümölcseit. A csoportos hagymám:


Padlizsán...idén kedvez neki a sok eső, én imádom minden formában! Olyan különleges ez a fényes, lila gyümölcs-szín:


Paradicsom idén annyi van, hogy vittem már a munkahelyre is kollégákat táplálandó :o)


Kellett befőzzek belőle, ha nem akarom, hogy tönkremenjen...persze ez sem jöhetett volna létre, ha Párocska nem segít...legfőképpen az ötletével, hogy hiszen gyümölcs centrifúgával is lehet paradicsomot "darálni"! És milyen igaza van! Hipp-hopp elkészültem vele! Nem lett sok, kb. 5 liter, de ezt is megmentettem az enyészettől! Késhegynyi nátrium-benzoát került csak a tetejére, fejreállítottam pár másodpercre, hogy jól záródjon ééééésss meglátjuk mi lesz belőle felbontáskor. Miután kikerültek a meleg dunsztból:


Gondolom, a sok esőtől lehet, hogy a nagy lehetett a paradicsom víztartalma és így felült a tetejére?

Az is a konyhához tartozik, hogy kicsit renoválnunk kell. A hosszú távú (csupán anyagi okokból :o) ) projekt első fázisa lesz, hogy lecsempézzük a kényesebb részeket...Mamusz úrfi már megkezdte a fal vakolatig csupaszítását... A második fázis pedig az lesz, hogy megválunk nem-szeretett-rég-megunt-csak-elviselt-házgyári konyhaszekrényünktől. Majd mutatom, hogy alakulunk.

Szép augusztusolást!

2 comments:

Tüzes Beáta said...

Csodálatosak a kertben termett mindenfélék!
Szép a Jucus által küldött fonál által készült tulipán, hogy szép magyar nyelven fogalmazzak.
Hál, hál Mamuszkának, aki ilyen nagy projektbe örömmel belevág...
Igen, mutasd az újítást.

Rita said...

Szia Jucus! Honnan tudnám beszerezni a csoportos hagymát. Gyermekkorom nagy nagy kedvence, mi kotlós hagymának hívtuk. Mióta elkerültem Szabolcs megyéből, nem találkoztam vele...hálás lennék, ha segítenél . Köszönöm előre is. Rita