Saturday, October 22, 2016

Aludni készül a kert

Eljött az ideje, hogy előkészítsük a kertet a nagy szundira és ma sikerült is befejeznünk idénre.

Minden kikerült az ágyásokból és elkezdte Lacó az ásást. A földből kikerült liliom-, tuli-, jácint- és nárcisz hagymákat most egy évre "üdülő ágyásba" tettem, mert újragondolom a virágágyat és majd jövő tavasszal kiderül, melyik-másik (ezt - ugye - nem címkéztem); aztán fog a végleges helyére kerülni.

Az előkertben a tea rózsáimat kell még felkupacolni földdel (azt csak most olvastam, hogy a futó-, a bokor- és a parkrózsabokrok nem szorulnak téli védelemre). Most a krizantémjaimnak örülök:



A dáliáimban idén is sokat örömködtem, meg kell háláljam nekik egy jó kis téli pihenőhellyel: most olvastam Bálint Gazdánál, hogy fűrészpor közé kell tenni őket...kapóra jött, hogy van is a munkahelyemen meg üres kartondoboz is...ma sikerült felszednem a gumókat, íme az idei utolsó dália csokor:


Azt gondoltuk, hogy mielőtt a leandereket letesszük szomi pincéjébe (oda kéredzkedtünk be velük), lepermetezi Párom, ne legyenek tetvesek.

A veteményesbe spenót került és idén azt találtam ki, hogy a fokhagymát soronként fogom eldugni, nem egy ágyásba. Soronként, mintegy védő- és határnövényként a többi, majd ültetendő-, vetendő növény mellé.


Mit szoktak még ilyenkor a kertbe tenni? Salátát nem teszek idén, mert nem fogy. Jobban szeretjük a jégsalátát. A mák is kimarad nagy sajnálatomra, mert idén nem jött be, valahogy rozsdásodott vagy mintha elrothadt volna. A hónapos retek szintén nem igazán való a mi talajunkba, nem fejlődik rendesen.

Körte szezon van! Párom munkáját dícséri a fincsi körte a rekeszekben! Jutott a család és ismeretség aprajának-nagyjának:


A kelbimbóm nagyon szép, úgy látszik nem tetszik a liszteskének meg a káposzta lepkének a hideg, mert békén hagyják:


Az járt a fejemben, hogy azért tényleg egyensúlyban van a természet: mire az ember jól elfárad a kerti munkában (és már bizseregnek az ujjai a kézimunka után), megérkezik a téli pihenő.

Ha tehetném, akkor most sétálnék egyet a dallasi arborétumban :o) Nézzétek csak, 90.000 tök együtt!:



Szép őszölést Nektek!

4 comments:

erdoseva55 said...

Még csodásak a virágaid, nekem az idén az ágyásokba, a virágos kertbe nem igazán pompáztak teljes valójukban.
bizony igazad van, milyen szépen megfogalmaztad, hogy mire elfáradunk a kinti munkában, jön egy kis pihenő, és kézimunkára adhatjuk a fejünket :) Már számolom a napokat, mint egy kisgyerek , mennyi van még karácsonyig! Imádok az unokáimmal készülődni az adventra.
Csodás a videó! Még szeretem az őszt egy kicsit, aztán jöhet a készülődés! :)

Vera said...

Szépek a virágjaid, én sem dicsekedhetem idén...Ez a sok szél, jég, minden féle betegségek nem tettek jót... A dióról nem is beszélve...idén a körtét még megkóstolni sem tudtam...a Tiétek viszont gyönyörűséges...még jó ránézni is... jó nagyokat nyelve...
Édes a Carlos ahogy részt vesz a fotózásba...Imádom ezeket a tiszta szívű lényeket....

Palkó said...

Még most is gyönyörű a kerted! A krizantémokat nagyon szeretem :)
A körtéből szívesen vettem volna kóstolót :)
További szép napokat, jó kézimunkázást kívánok! :)

Monika said...

Annyira szépek a virágaid!!!!Nagyon szeretem a krizantémot! Az illatát.:)
Igen,muszáj kiválogatni azt,ami nem szeret a kertünkben....